Pagina de termeni și condiții

Termeni si conditii

V1 – 01.03.2021

  1.  GENERALITATI

www.neracomputers.ro este site-ul official al S.C Nera Computes SRL, cu sediul social in Romania, strada Ion Neculce, nr 9, cod postal 707305, sat, Uricani comuna Miroslava, Iasi, inregistrata la Registrul Comertului J22/535/2002, CUI RO14664386, denumita in cele ce urmeaza “Vanzator”.


Accesul la prezentul site precum si folosirea acestuia sunt permise numai in concordanta cu termenii si conditiile de mai jos, precum si cu prevederile legale aplicabile in acest domeniu.

Acceptarea termenilor si conditiilor este realizata, in momentul crearii Contului de Client, odata cu selectarea optiunii "Accept Termenii si Conditii".

 

  1. DEFINITII


CAMPANIE  - 
 actiunea de a expune in scop comercial, un numar finit de produse avand un stoc limitat si predefinit, pentru o perioada limitata de timp, stabilita de catre Vanzator;
SITE: reprezinta domeniul www.neracomputers.ro

CLIENT  -  orice persoana fizica cu varsta mai mare de 18 ani sau persoana juridica care acceseaza SITE-UL, prin crearea si utilizarea unui Cont si care si-a dat acordul cu privire la prezentele Termeni si Conditii Generale.
COMANDA  -  un document electronic sau in format hard copy ce intervine ca forma de comunicare intre Vanzator si Client/Cumparator prin care Clientul /Cumparatorul/ Cumparatorului transmite catre Vanzator, prin intermediul Site-ului sau prin intermediul email-ului, fax-ului, telefonului intentia sa de a achizitiona Produse, de pe Site.
CONT  -  sectiunea din Site formata din campuri destinate completarii cu adresa de e-mail si o parola care permite Clientul/Cumparatorului/Cumparatorului transmiterea Comenzii. Contul contine informatii despre Client/Cumparator, inclusiv un istoric al comenzilor acestuia.
CONTRACT  -  inseamna  prezentul document Termeni si conditii si stabileste conditiile generale de vanzare online a produselor de catre Vanzator, precum si drepturile si obligatiile Vanzatorului si ale Clientul/Cumparatorului si produce efectele unui contract incheiat la distanta intre Vanzator si Cumparator in conditiile OUG nr.34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (OG nr.130/2000 a fost abogata de OUG nr.34/2014)
COS DE CUMPARATURI  -  forma online a cosului compus din totalitatea Produselor selectate de catre Client in vederea achizitionarii.
NEWSLETTER  -  mijloc de informare periodica utilizat de Vanzator, exclusiv electronic, pentru a oferi detalii referitoare la Produse si/sau la promotiile desfasurate intr-o anumita perioada.
PRODUS  -  orice articol afisat pe site care in momentul plasarii comenzii este disponibil si urmeaza a fi livrat catre Client. In spatiul Site-ului, Produsele se regasesc grupate pe categorii si pot fi afisate detaliat pana la nivelul de Pagina produs, care afiseaza caracteristicile individuale ale Produsului selectionat.

TAXA DE LIVRARE  -  suma pe care Clientul/Cumparatorul o datoreaza Vanzatorului ca urmare a livrarii la domiciliu sau a ridicarii comenzii de la Depozitul acestuia. Taxa de livrare este inclusa in pretul final al Comenzii.

Contract la distanţă - contractul de furnizare de produse sau servicii încheiat între un comerciant şi un consumator, în cadrul unui sistem de vânzare organizat de către comerciant, care utilizează în mod exclusiv, înainte şi la încheierea acestui contract, una sau mai multe tehnici de comunicaţie la distanţă;

Consumator - orice persoană fizică sau grup de persoane constituite în asociaţii, care, în executarea contractelor care intră sub incidenţa prezentei ordonanţe, acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale;

Comerciant - orice persoană fizică sau juridică care, în executarea contractelor care intră sub incidenţa prezentei ordonanţe, acţionează în cadrul activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale, precum şi orice persoană care acţionează în acelaşi scop, în numele sau pe seama acesteia;

Tehnică de comunicaţie la distanţă - orice mijloc ce poate fi utilizat pentru încheierea unui contract între comerciant şi consumator şi care nu necesită prezenţa fizică simultană a celor două părţi;

 Conform ORDONANŢEI nr. 130 din 31 august 2000 (**republicată**)(*actualizată*) privind protecţia consumatorilor la încheierea şi executarea contractelor la distanţă*, înainte de încheierea contractului la distanţă comerciantul trebuie să informeze consumatorul în timp util, corect şi complet asupra următoarelor elemente: (art. 3)

  a) identitatea comerciantului şi, în cazul contractelor care prevăd plata anticipată, adresa şi modalităţile de contactare a acestuia, telefon/fax, e-mail şi codul unic de înregistrare;

  b) caracteristicile esenţiale ale produsului sau serviciului;

  c) preţul bunurilor sau tarifele serviciilor, cu toate taxele incluse;

Cât privește litera c), referitor la preț, fost modificată de pct. 1 al art. V din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 174 din 19 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 795 din 27 noiembrie 2008.

  d) cheltuielile de livrare, dacă este cazul;

  e) modalităţile de plată, de livrare sau de prestare;

  f) dreptul de denunţare unilaterală a contractului, cu excepţia cazurilor prevăzute în sus menționata ordonanţă;

  g) costul utilizării tehnicii de comunicaţie la distanţă, în cazul în care acesta este calculat altfel decât conform tarifului de bază;

  h) perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului;

  i) durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs sau serviciu;

  j) termenul limită de executare a obligaţiilor rezultând din contract.

 

Consumatorul trebuie să primească, în scris sau pe un alt suport durabil la dispoziţia sa şi la care are acces, în timp util, în perioada executării contractului şi până cel mai târziu în momentul livrării, următoarele: (art. 4)

  a) în cazul bunurilor care nu sunt destinate livrărilor către terţi, confirmarea informaţiilor prevăzute la art. 3 alin. (1), dacă acestea nu au fost transmise, în condiţiile prevăzute la alin. (1), înainte de încheierea contractului;

  b) condiţiile şi modalităţile de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală, pentru cazurile prevăzute în prezenta ordonanţă, sub forma clauzei următoare: "Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunţă la cumpărare, fără penalităţi şi fără invocarea unui motiv, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului", redactată cu caractere îngroşate. În cazul omiterii acestei clauze, produsul sau serviciul este considerat livrat fără cerere de comandă din partea consumatorului, conform prevederilor art. 14;

  c) sediul, numărul de telefon/fax, precum şi adresa de e-mail ale comerciantului, la care consumatorul poate să-şi prezinte reclamaţiile;

  d) informaţiile privind service-ul postvânzare şi garanţiile oferite;

  e) condiţiile de denunţare unilaterală a contractului, atunci când acesta are o durată nedeterminată sau o durată mai mare de un an.

  (2) Dispoziţiile prevăzute la alin. (1) lit. a), b), d) şi e) nu se aplică în cazul serviciilor a căror execuţie este realizată cu ajutorul unei tehnici de comunicaţie la distanţă, dacă aceste servicii sunt furnizate o singură dată şi facturarea lor este efectuată de operatorul de comunicaţie.

 

Dreptul de denunţare unilaterală a contractului

  (1) Consumatorul are dreptul de a denunţa unilateral contractul la distanţă, în termen de 10 zile lucrătoare, fără penalităţi şi fără invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cădea în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 10 zile prevăzut pentru exercitarea acestui drept începe să curgă:

  a) pentru produse, de la data primirii lor de către consumator, dacă au fost îndeplinite prevederile art. 4;

  b) pentru servicii, din ziua încheierii contractului sau după încheierea contractului, din ziua în care obligaţiile prevăzute la art. 4 au fost îndeplinite, cu condiţia ca întârzierea să nu depăşească 90 de zile.

 Executarea contractului la distanţă

  ART. 11 din ORDONANȚĂ

  (1) Comerciantul trebuie să îşi îndeplinească obligaţiile contractuale în termen de cel mult 30 de zile de la data la care consumatorul a transmis comanda, cu excepţia cazului în care părţile au convenit altfel.

  (2) Comerciantul, în cazul în care nu poate executa contractul din cauză că produsul sau serviciul nu este disponibil, trebuie să informeze consumatorul despre această indisponibilitate, iar sumele pe care acesta le-a vărsat ca plată trebuie rambursate de comerciant în termen de maximum 30 de zile.

  (3) Comerciantul poate livra consumatorului un produs sau serviciu de o calitate şi la un preţ echivalente cu cele solicitate numai dacă acest lucru a fost prevăzut înainte de încheierea contractului şi/sau în contract, astfel încât consumatorul să fie informat în mod clar despre această posibilitate. În caz contrar, furnizarea unor produse sau servicii similare celor solicitate va fi asimilată cu livrarea fără comandă, astfel cum se prevede la art. 14. Cheltuielile de returnare a produselor, în situaţia exercitării dreptului de denunţare unilaterală a contractului, sunt în acest caz în sarcina comerciantului, element asupra căruia consumatorul trebuie să fie informat.

 

          NOTĂ!

 Prevederile privind comercializarea produselor şi a serviciilor în condiţiile prezentei ordonanţe se completează cu prevederile Legii nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, precum şi cu dispoziţiile naţionale care transpun reglementări europene cu privire la anumite aspecte ale furnizării de bunuri şi servicii, care se aplică cu prioritate, în măsura în care prezenta ordonanţă nu cuprinde dispoziţii contrare.

 

 

  1. CONTINUT


Site-ul este specializat in vanzarea online. Prezentul document stabileste conditiile contractuale aplicabile tuturor achizitiilor efectuate prin intermediul Site-ului www. neracomputers.ro cu subdomeniile acestuia, in baza si cu aplicarea prevederilor OUG nr. 34/2014.

 

  1. COMANDA SI DERULAREA CONTRACTULUI


Pentru a plasa o comanda online in Site, Clientul/Cumparatorul/ trebuie sa parcurga urmatorii pasi:

  1. Sa se autentifice iar in cazul in care Clientul/Cumparatorul nu dispune deja de un Cont de Client in Site, acesta poate opta pentru Comanda fara Inregistrare sau poata sa isi creeze un Cont de Client.
  2. Sa adauge produse in cos prin selectarea butonului Adauga in Cos ori de cate ori identifica Produse pe care doreste sa le comande imediat. Produsele adaugate vor fi afisate in sectiunea “cosul de cumparaturi” din partea superioara a site-ului.
  3. Odata adaugat in cosul de cumparaturi, un Produs este disponibil pentru achizitie in masura in care exista stoc disponibil pentru aceasta. Adaugarea unui Produs in cosul de cumparaturi, in lipsa finalizarii Comenzii, nu atrage dupa sine inregistrarea unei comenzi, implicit nici rezervarea automata a Produsului.
  4. Sa selecteze modalitatea de plata: online cu cardul, ordin de plata sau numerar si sa specifice daca doreste factura pentru comanda sa.  
  5. In pagina Confirmare comanda, Clientul/Cumparatorul poate sa verifice detaliile comenzii: valoare comanda, tip de livrare, interval de livrare,data de livrare si modalitatea de plata. Dupa trimiterea comenzii sau dupa ce datele bancare au fost verificate de Procesatorul de plati, Clientul/Cumparatorul primeste un e-mail de confirmare a lansarii comenzii, pe adresa de mail asociata contului.
  6. Vanzatorul poate anula comanda in una din urmatoarele situatii: neacceptarea de catre banca emitenta a cardului Cumparatorului, a tranzactiei, in cazul platii online;invalidarea tranzactiei de catre procesatorul de carduri agreat de Vanzator, in cazul platii online;datele furnizate de catre Client, pe Site sunt incomplete si/sau incorecte; stocul este insuficient sau a aparut o eroare de pret in cazul produselor comandate;
  7. Precizam ca mesajul de confirmare a lansarii comenzii nu inseamna acceptarea comenzii de catre Vanzator. Acest lucru se va intampla ulterior prin confirmarea de primire a comenzii si acceptarea acesteia. Contractul se va referi numai la acele produse enumerate pe bonul fiscal emis de Vanzator. 
  8. Expedierea comenzii depinde de disponibilitatea produselor; in cazul in care produsele nu se mai află în stoc, Vanzatorul va avea dreptul de a informa Clientul/Cumparatorul cu privire la inlocuirea produselor cu produse de calitate si valoare egale aflate in stoc. Dacă nu se doreste inlocuirea produselor și daca Vanzatorul a primit deja plata aferentă produselor comandate, se va rambursa integral orice suma de bani platita in baza Comenzii.  
  9. Preturile afisate pe Site nu includ costurile de livrare.

 

  1. MODALITATI DE PLATA SI PRETURI

  2. a) Cumparatorul are la dispozitie doua modalitati de plata pentru comenzile efectuate pe Site: plata online cu Cardul Bancar, plata numerar la livrare.
  3. b) In cazul efectuarii unei plati online cu Cardul, pentru finalizarea si validarea platii Clientul/Cumparatorul este directionat catre o Pagina de Plata securizata. Sunt acceptate toate tipurile de carduri emise de banci romanesti si straine sub siglele VISA si MasterCard cu conditia ca bancile emitente sa le fi activat optiunea de plata online. Toate costurile si comisioanele bancare aferente transferului pretului din contul Cumparatorului in contul Vanzatorului vor fi suportate de Cumparator.

Daca se alege plata in numerar, plata este considerata finalizata in momentul achitarii sumei reprezentantului firmei de curierat. 

  1. TAXE DE LIVRARE


Taxa de livrare va fi afisata atat in momentul plasarii comenzii cat si dupa finalizarea acesteia. 

  1. GARANTII SI RETURUL PRODUSELOR

  2. Garantii

  3. a) La receptionarea marfii, Clientul/Cumparatorul este sfatuit sa se asigure ca produsele livrate corespund din punct de vedere calitativ si cantitativ cu comanda plasata.
    In conformitate cu art. 11 din Legea 449/2003 fiecare Client poate solicita, in cazul lipsei conformitatii, in primul rand repararea Produsului sau poate solicita inlocuirea Produsului, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care masura este imposibila sau disproportionata. Inlocuirea Produsului este posibila in limita stocului disponibil. In cazul in care Clientul/Cumparatorul a returnat un Produs deoarece acesta prezenta defecte de fabricatie, iar Vanzatorul nu dispune de un produs inlocuitor corespunzator, acesta va returna Clientul/Cumparatorului contravaloarea Produsului respectiv.
    b) Clientul/Cumparatorul poate returna in termen de 30 zile produsele achizitionate de pe Site-ul Vanzatorului, in urmatoarele situatii:
  • Produsele au fost livrate/ facturate gresit;
  • Produsele prezinta defecte de fabricatie;
  • Produsele nu respecta continutul mentionat in momentul Comenzii;   
  • Produse cu defecte calitative.
  1. Returnarea produselor 

 

Acceptarea returului produselor depinde de indeplinirea urmatoarelor conditii si/sau incadrarea in anumite categorii : 

TBD – mai multe detalii despre retur
a) nu se accepta returnarea si nu se ramburseaza : 

  • produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator;
  • produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente.
  • produsele accizabile marcate cu timbre, banderole sau orice alt tip de marcaj specific aplicat conform prevederilor legale, ale caror marcaje au fost deteriorate (alcool)

Returnarea produselor se va face la adresa Vanzatorului mentionata in zona de Contact de pe SITE. Costurile aferente returnarii produselor cad in sarcina Cumparatorului.
 
8. FORTA MAJORA


  1. a) Niciuna din parti nu va fi raspunzatoare pentru neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a obligatiilor sale contractuale, daca o astfel de neexecutare la termen si/sau in mod corespunzator, total sau partial este datorata unui eveniment de forta majora. Forta majora este evenimentul imprevizibil, in afara controlului partilor si care nu poate fi evitat.
  2. b) Partea care invoca Forta Majora va notifica cealalta parte in termen de 5 (cinci) zile de la data producerii evenimentului considerat Forta Majora, caz in care va fi exonerata de orice raspundere pe durata in care executarea Contractului este impiedicata de Forta Majora.

 

  1. LEGEA APLICABILA – NOTIFICARI


Prezentul Contract este supus legii romane. Eventualele litigii aparute intre Vanzator si Clienti / Cumparatori se vor rezolva pe cale amiabila sau, in cazul in care acest lucru nu va fi posibil, litigiile vor fi solutionate de instantele judecatoresti competente de la sediul vânzătorului.

 

  1. LIMITARE DE RESPONSABILITATE 

  2. a) Vanzatorul nu poate fi tinut responsabil in nici un fel in fata niciunui Client care utilizeaza Site-ul sau continutul acestuia, altfel decat in limita prevederilor inscrise in cadrul Termenilor si Conditiilor.

  3. b) Vanzatorul nu este responsabil pentru prejudiciile si eventualele costuri sau pierderi ce pot fi create ca urmare a folosirii neautorizate a informatiilor de pe Site. 
    c) Pozele au character orientativ iar oferta produselor prezentate in sectiunile Site-ului este valabila in limita stocului disponibil. 

  4. d) Prin crearea si plasarea Comenzilor, Clientul/Cumparatorul accepta in mod expres si fara echivoc Termenii si conditiile Site-ului in ultima versiune actualizata care este comunicata in cadrul Site-ului, existenta la data crearii Contului si/sau utilizarii continutului si/sau la data plasarii Comenzii.

 

  1. DREPTURILE DE PROPRIETATE INTELECTUALA

  2. a) Continutul Site-ului incluzand, dar nelimitandu-se la logo-uri, reprezentari stilizate, simboluri comerciale, imagini statice, imagini dinamice, text si/sau continut multimedia, sunt proprietatea exclusiva NERA COMPUTERS SRL, acesteia fiindu-i rezervate toate drepturile obtinute in acest sens in mod direct sau indirect (prin licente de utilizare si/sau publicare). Aceste elemente sunt protejate de legislatia romana si de textele internationale referitoare la respectarea drepturilor de autor, a marcilor, a desenelor si a modelelor, a brevetelor etc.
    b) Este interzisa orice reproducere sau reprezentare chiar si partiala prin orice mijloace, realizata fara acordul scris, prealabil si expres al SC NERA COMPUTERS SRL sau al partenerilor sai. Nerespectarea acestei interdictii constituie o contrafacere sau un act de concurenta neloiala care angajeaza responsabilitatea civila si penala a autorului sau.